« Tillbaka Pressmeddelande 23 Februari 2012

Frödinge Mejeri frossar i rosa i vår:

Hallonbakelser – förföriska munsbitar i frysen

Frödinge Hallonbakelser är ljuvliga nya bekantskaper i frysdisken. De små bakelserna överraskar med fluffig fyllning av hallonmousse med en förförisk klick frisk hallongelé i mitten. Hela härligheten täcks av ett lager vit marsipan, dekorerad med rosa glasyr.

– Hallonbakelserna är svåra att motstå, mycket goda och fantastiskt enkla att bjuda på, säger Anna Barrner på Frödinge Mejeri.

När svenska folket får välja blir det prinsesstårta för hela slanten. Det senaste året har även Frödinge Prinsessbakelser snabbt vunnit folkets hjärtan och intagit en säker plats i många svenskars frys i väntan på det rätta tillfället. Lagom till våren kommer en uppföljare; Frödinge Hallonbakelser.

Frödinge Hallonbakelser har en något mer diskret framtoning än sin föregångare, men överraskar redan vid första munsbiten. Under det vita marsipantäcket med rosa glasyr finns en luftig sockerkaksbotten täckt med en gräddig hallonmousse med små bitar av hallon. I mitten väntar överraskningen; en hallongelé där sött möter syrligt.

– Med ett paket hallonbakelser i frysen är det enkelt att överraska oavsett om man får oväntat besök till kaffet eller om det är myskväll framför teven som gäller, säger Anna Barrner.

Frödinge Hallonbakelser säljs i förpackningar med fyra bakelser i varje och tinar på 45 minuter i rumstemperatur. Det går bra att tina bakelserna kortare tid om man föredrar dem kallare. Det går också bra att ta ur enstaka bakelser ur paketet och tina.

– På Frödinge Mejeri märker vi att svenskarna har blivit allt bättre på att fira både till vardags och till fest. Därför tror jag att Frödinge Hallonbakelse kommer att bli ett uppskattat inslag till kaffet både hos födelsedagsfirare och andra livsnjutare vid många tillfällen i vår, säger Anna Barrner på Frödinge Mejeri.

Vikt: ett paket med fyra Frödinge Hallonbakelser väger 280 gram. Pris: ca 40-43 kr.

Frödinge Hallonbakelser finns i butiker i hela landet från mitten av februari.

För digitala bilder och pressmeddelande, gå in på www.frodinge.se/press

Anna Barrner, affärsutvecklare Frödinge Mejeri, 070 973 73 95, anna.barrner@frodinge.se
Karin Pontén, Vår pr-byrå, tfn 0708-66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Frödinge Mejeri AB producerar ostkakor, tårtor samt mat- och dessertpajer. Företaget omsätter 400 miljoner kronor och har 170 anställda. Frödinge Mejeri togs i bruk 1930 och var då ett smör- och ostmejeri av den gamla sorten. I mitten av 1950-talet tog paret Gösta och Kajsa Carlsson vid och startade tillverkning av Frödinge ostkaka och senare även tårtor och pajer.